سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گاهنامه زیست

خوردن یک لیوان آب پرتقال در روز سبب شفافیت پوست و زیبایى مى شود آب پرتقال و توت فرنگى به دلیل داشتن ویتامین C سبب فعالیت بیشتر بدن براى ساختن کلاژن مى شود که این امر لطافت پوست را به همراه دارد شیر و گندم نیز به دلیل داشتن ویتامین B از خشکى پوست جلوگیرى مى کند گوجه فرنگى، اسفناج و گریب فروت به دلیل سرشار بودن از آنتى اکسیدان ها و ویتامین هاى C و Eو نیز بتا کاروتن مانع چین و چروک پوست و خشکى آن مى شوند به علاوه نباید از خوردن آب چشم پوشى کرد زیرا باعث حفظ رطوبت پوست و افزایش فعالیت سلولى و کارآیى بهتر غده هاى چرب بدن مى شود از سوى دیگر خوردن روغن آفتابگردان سبب بازسازى بهتر پوست مى شود مصرف نان سبوس دار انواع لوبیا سبز، اسفناج چینى، هویج، سیب زمینى و سبزیجات نیز شخص را از ابتلا به پیرى زودرس حفظ مى کند.
------------------
نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که جویدن آدامس می‌تواند اضطراب را بهبود بخشد، سطح هوشیاری را ارتقا داده و نیز استرس را در افراد کاهش دهد.
محققان دانشگاه سوئی برن استرالیا از گروهی از افراد خواستند تا ادامس بجوند و سپس میزان اضطراب را در آنها بررسی کردند.
نتایج مشخص کرد افرادی که آدامس می‌جویدند به هنگام بروز استرس‌های خفیف، کاهش اضطراب و استرس آنها 17 درصد و در صورت بروز استرس‌های متوسط کاهش اضطراب ایشان نزدیک به 10 درصد برآورد شده است. در حالی که در افرادی که آدامس نمی‌جویدند این تاثیر آرام‌بخش مشاهده نشد.
همچنین تحقیقات نشان داد؛ سطح هوشیاری در افرادی که آدامس می‌جوند بیشتر می‌شود.
طبق این تحقیقات میزان «هورمون کورتیزول» در بزاق (که نشانگر «فیزیولوژیک استرس» است) در افرادی که آدامس می‌جوند به مراتب کمتر از افرادی است که آدامس نمی‌جوند. آدامس جویدن انجام فعالیت‌های چندگانه را به طور کلی به میزان قابل‌توجهی بهبود می‌بخشد
------------------------------
ترشح بزاق، معده را تحریک و آماده پذیرش غذا می کند. پس اگر کسی در حال اجرای رژیم لاغری است، باید بداند که جویدن آدامس موجب بروز احساس گرسنگی و میل بیشتر به خوردن غذا می شود. از همین رو باید از جویدن آدامس پرهیز کند.
- افرادی که دچار مشکل مفصل فک دهان هستند و حین جویدن، مفصل آنها دچار درد یا صدا می شود، باید تا حد امکان از تجربه شیرین جویدن آدامس پرهیز کنند.
افرادی که رژیم لاغری دارند ، همچنین کسانی که دچار مشکل فک دهان،دندان قروچه، سایش دندان ها و درد فک هستند باید از خوردن آدامس خودداری کنند.
- کسانی که دچار دندان قروچه و سایش دندان ها هستند و نیز کسانی که صبح ها، بعد از بیدار شدن از خواب، در فک خود احساس درد می کنند.
- آخرین دسته ای که باید از جویدن آدامس پرهیز کنند دانش آموزان و دانشجویانی هستند که علاقه ای به سرزنش استاد و اخراج شدن از کلاس درس ندارند!


نوشته شده در جمعه 91/10/15ساعت 6:27 عصر توسط نظرات ( ) | |



قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت